Monday, May 26, 2008

pembenihan cendawan

assalamualaikum..
hari ini saya sempat mencari2 kaedah pembenihan cendawan..Sedikit maklumat dari AYNE..macam senang..tapi tak pasti dan tak yakin boleh buat atau tidak..
kena setup bilik yang bersih dulu..emm kalau ada kursus yang murah2 nak jugak saya pergi..bukan kedekut..tapi kalau mencecah ribu...saya masih memerlukan duit tersebut untuk yang lain....

Masih mencari kaedah pembenihan...insyaallah kalau dapat sedikit maklumat ..akan saya kongsi di sini...

Di kawasan utara ni..saya tak tahu lagi samaada ada yang menjual benih cendawan..menurut Tunas alam..susah nak dapatkan bekalan benih cendwan di kawasan perak ni...
so sesiapa yang tahu pasal kursus ker..harap dapat maklumkan kepada saya..
setakat ni yang saya tahu di CIMA RM750.00..

BERUSAHA UNTUK MAJU...................PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN ...

4 comments:

ziaF mihaR said...

so klu nak amik kursus mcm mana?

Anonymous said...

Salam,
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) akan mengadakan kursus 2 hari berkenaan cara penghasilan biji benih cendawan tiram melalui tisu kultur pada 22-23 JUN 2010 disini. Tempat terhad kepada 30 peserta terawal. Boleh telefon Dr. Zarina Zakaria untuk maklumat lanjut 019-4739897. Tk.

Anonymous said...

ok utk thn ni sekali lg unimap akan adakan bengkel hasilkan benih cendawan pada 27-28 julai...Tepon saya utk maklumat lanjut di 013-4404213....Shaz

HAN said...

Nak tumpang tanya ada kursus penanaman cendawan di sekitar pulau pinang atau kedah?